Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Pelle da C. Malaparte, Teatro Sala Uno

"Pelle" da Curzio Malaparte
Teatro Sala Uno, Roma
Febbraio

partitura drammaturgica per corpo e voci
studio

con il Patrocinio della UILT Lazio

(Unione Italiana Libero Teatro)
V Edizione di  ALTRISCENARI - Laboratori Teatrali in Rassegna

Napoli 1943. In una città messa in ginocchio dalla guerra, l’arrivo degli alleati sembra slatentizzare pulsioni ed istinti, e più che salvare, porta i tratti di un contagio, imprevedibile e inaspettato, eppure e insieme necessario.

“Pelle”, produzione 2016, è un adattamento dal romanzo La Pelle di Curzio Malaparte, uno studio che a partire dal romanzo, si snoda attraverso una partitura costruita sul corpo degli interpreti, affresco corale che prende spunto dalle immagini evocative e potenti della prosa di Malaparte, per definire la sua ricerca su una riflessione del significato di questa nostra “pelle”, questa maledetta pelle per cui, parafrasando l’autore, si soffre e si muore, si compiono cose meravigliose e insieme orrende.

Uno studio che vede coinvolti venti interpreti che compiono da diversi anni una ricerca appassionata e emotiva sulle possibilità del teatro di scandagliare autenticamente quella piccola ombra che è parte potente del nostro sé più integrato."

Immagini delle prove. Paolo Sasso